vidéo promotionnelle des produits Hilti récompensés en 2021

Hilti-innovaties in de prijzen

Verschillende Hilti-innovaties ontvingen iF- en Red Dot-awards voor hun designkwaliteit en mate van innovatie.

Schaan (FL), 5 mei 2021. Twaalf awards in twee competities.

De Jaibot-werfrobot, genomineerd in verschillende categorieën, is een van de "Best of the Best"-producten.

Robot de forage au plafond Jaibot Hilti

De Jaibot ontving de hoogste onderscheiding in de categorie Productdesign met de ‘Red Dot: Best of the Best’ award en werd door de internationale jury bejubeld als een baanbrekend ontwerp. De bouwrobot verzilverde ook een Red Dot-award in de categorie ‘Slimme Producten’, die netwerkverbonden en digitale producten beoordeelt op basis van hun intelligente kenmerken. Deze innovatie werd ook gesmaakt door de design experts in de jury van de iF-competitie waardoor de Jaibot ook hier in de prijzen viel. Deze semiautonome mobiele bouwrobot is ontworpen om in plafonds te boren en te werken volgens Building Information Modeling (BIM) data.

station d'implantation PMD 200 Hilti

De jury's van beide productdesigncompetities beoordeelden de inzendingen voornamelijk op ontwerp en ergonomie, mate van innovatie, productkwaliteit en functionaliteit. Dit jaar werden tijdens de iF- en Red Dot-competities ook kwaliteitslabels uitgereikt aan een aantal andere Hilti-innovaties. Zo ook aan de PMD 200 layouttool met intuïtieve interface om sneller en eenvoudiger de bevestigingspunten op de bouwplaats te bepalen en te markeren, en aan de compacte, snoerloze boor- en schroefmachine SF 4-A22 die bijzonder geschikt is voor gebruik op moeilijk bereikbare plaatsen. Ook de krachtige TE 500-AVR breekhamer en TE 70-ATC/AVR boorhamer voor zware toepassingen vielen in beide competities in de prijzen. Er ging ook een iF-jury award naar de VC 20M-X en VC 40M-X universele stofzuigers, die niet enkel stof opzuigen maar ook boorslijk verwijderen.

Hilti in de top 100 van octrooiaanvragers in Europa

Niet enkel de productdesign awards zijn een bewijs van Hilti’s innovatievermogen. Het bedrijf kon nog maar eens een plaatsje verwerven in de huidige top 100 van octrooiaanvragers, een lijst opgesteld door het Europees Octrooibureau. In 2020 diende Hilti 287 octrooiaanvragen in, waardoor het hoort bij de top van grote technologiebedrijven. Dit toont nog maar eens aan dat Hilti innovatief en competent is. Afgelopen jaar lanceerde de Hilti Groep 74 nieuwe producten en diensten en bleef het bedrijf investeren in strategische initiatieven ondanks de coronapandemie en de daarbij horende omzetdaling.

In 2020 bedroegen de uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling 358 miljoen CHF, goed voor 6,7 procent van de omzet.

CONTACT PERS