Hilti bekroond als internationale topwerkgever

Schaan (Vorstendom Liechtenstein), 26 oktober 2017 - Hilti werd door de organisatie Great Place to Work® bij de 25 beste multinationale werkgevers ter wereld gerangschikt. Het bedrijf eindigde dit jaar op de 22e plaats.

"Wij zijn enorm verheugd met de feedback die onze teamleden gaven in deze enquêtes. Het bevestigt dat we op het juiste spoor zitten inzake beleving van onze bedrijfscultuur, ondersteuning van onze teamleden en samenwerking als een wereldwijd team in een omgeving die door vertrouwen gekenmerkt wordt", zegt Sabine Krauss, hoofd Global Human Resources. De Hilti cultuur is gebaseerd op gedeelde waarden, authentiek leiderschap, prestatiegerichtheid, de consequente ontwikkeling van werknemers en het zorgen voor elkaar. Ook benaderingen op Groepsniveau, zoals het initiatief voor diversiteit en inclusie of modellen voor flexibel werken, leiden tot een hoog niveau van werknemersengagement. Bijkomende factoren zijn internationale carrièremogelijkheden en een ondernemingsgedreven denkwijze en gedrag, iets wat Hilti op actieve wijze bepleit en ondersteunt door de werknemers duidelijk uit te leggen wat zij bijbrengen aan de strategie van het bedrijf.

Net zo verschillend als de achtergronden van onze werknemers, zijn hun antwoorden op de vraag wat ze als sleutelfactor voor motivatie binnen het bedrijf zien. Ximena Aldea, bijvoorbeeld, marketingmanager van de afdeling Meetapparatuur. Zij begon in 2014 bij Hilti Frankrijk en werkt nu op het hoofdkantoor in Liechtenstein. Ze zegt: "Als teamleider stop ik behoorlijk veel tijd in de ontwikkeling van teamleden. We geven mensen de kans om beter te worden door hen uitdagingen te geven, en ook de vrijheid om door het uitproberen van nieuwe manieren tot een oplossing te komen. Dit geeft hen de kans om voortdurend beter te worden." Peter Metzler, coach bedrijfscultuur, is na bijna 32 jaar dienst bij Hilti nog steeds een enthousiaste werknemer. "Ik vind het boeiend om te zien hoe we onze cultuur steeds blijven ontwikkelen om ze op wereldwijde basis te implementeren. Dit gebeurt in voortdurende dialoog op alle bedrijfsniveaus waar bedrijfswaarden doorgegeven worden naar het regionale niveau om ze elke dag opnieuw toe te passen. Dit is nog maar eens een voorbeeld van hoe wij onze werknemers helpen: bij het ontwikkelen van hun volledige potentieel en dus bij het leveren van een rechtstreekse bijdrage aan het succes van ons bedrijf.

Interviews

Contact-us