Michael Hilti verkozen tot erevoorzitter van raad van bestuur

Schaan (FL) – April 2018 - Tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van de Hilti Group werd Michael Hilti tot erevoorzitter van de raad van bestuur gekozen.

Michael Hilti is sinds 1990 lid van de raad van bestuur en was van 1994 tot 2006 voorzitter. Vervolgens droeg hij de functie van voorzitter van de raad over aan Pius Baschera en is sindsdien lid van de raad van bestuur.

De ambtstermijn van Michael Hilti in de raad van bestuur loopt af in 2018 als gevolg van interne tijdslimitering binnen de raad van bestuur. « Zijn verkiezing tot erevoorzitter is niet alleen een teken van hoge achting en erkenning van zijn buitengewone prestaties voor het bedrijf, maar zorgt er ook voor dat de nauwe band tussen de familie Hilti en het bedrijf zal worden voortgezet » verklaart Heinrich Fischer, voorzitter van de raad van bestuur.

Samenstelling van de raad van bestuur van de Hilti Coporation op 12 april 2018:

Heinrich Fischer, voorzitter (Rüschlikon, CH), Pius Baschera (Zürich, CH), Daniel Daeniker (Zürich, CH), Barbara Milian Thoralfsson (Oslo, NOR), Kim Fausing (Sonderborg, DK) en Michael Jacobi (Andermatt, CH). Erevoorzitter: Michael Hilti (Schaan, FL).

Contact pers