VERKOOP BIJ HILTI BLIJFT GROEIEN

Schaan (FL), 16 mei 2018 – Tijdens de eerste vier maanden van 2018 steeg de verkoop binnen de Hilti Groep met 16 procent tot 1,818 miljoen Zwitserse frank. De verkoop steeg in lokale valuta met 13 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De succesvolle start van het huidige boekjaar is gebaseerd op voortdurende investeringen in de productportfolio en directe verkoop in combinatie met een over het algemeen positief klimaat. CEO Christoph Loos is vol vertrouwen: “Onze positieve start is een bevestiging dat de koers diewe onverminderd aanhouden de juiste is. We verwachten een double digit groei voor het volledige boekjaar ondanks de meer uitgesproken politieke onzekerheid in sommige regio’s.”Bijna alle activiteitenregio's konden, uitgedrukt in lokale valuta, een double digit groei van de verkoop voorleggen in de eerste vier maanden van 2018: Noord-Amerika steeg met 12 procent, terwijl Europa met 13 procent groeide. Zowel in Latijns-Amerika als de regio Azië/Pacific waren de verkoopcijfers beduidend beter met respectievelijk +11% en +9%. De verkoop in de regio Oost-Europa / Midden-Oosten / Afrika nam met 19 procent toe.

Ontwikkeling van de verkoop van januari tot april 2018 in vergelijking met vorig jaar

2018 (1-4) in miljoen CHF 2017 (1-4)*in miljoen CHF Wijziging in CHF (%)
Wijziging in lokale valuta (%)
23 %
13 %
Noord-Amerika
7 %
12 %
Latijns-Amerika
40 5 %
11 %
Azië/Pacific
219 9 %
Oost-Europa /Midden-Oosten / Afrika 212
182 16 %
Hilti Group
16 %
13 %

* de cijfers voor 2017 werden aangepast omwille van de toepassing van IFRS (15 wijzigingen).

Contact pers