Hilti ON!Track - Vaak Gestelde Vragen

Algemeen


Wat is RFID?

Radio-frequentie identificatie (RFID) is een manier om informatie draadloos door te sturen die gelezen wordt uit tags geplaatst op objecten.

Is ON!Track gebaseerd op GPS?

ON!Track is een transactie gebaseerd systeem, niet GPS gebaseerd. Je kan je assets verplaatsen naar eender welke locatie of eender welke werknemer die ingesteld zijn in je persoonlijke ON!Track systeem. Dit geeft je de mogelijkheid assets te onderhouden en op te volgen. ON!Track Smart Tags zijn Passieve RFID Tags, wat wil zeggen dat ze geen eigen energiebron nodig hebben. Dit robuuste en kost-effectieve type tag is daarbovenop klein genoeg om het op elk type asset aan te brengen.

Waarom is er geen oplossing gebaseerd op GPS?

Systemen gebaseerd op GPS geven je niet noodzakelijk exacte details van je assets. De exacte locatie van je assets zal moeilijk te bepalen zijn (denk aan assets in de kelder, of assets die verdeeld zijn over meerdere verdiepen in het gebouw). Een systeem gebaseerd op GPS houdt ook in dat de tags hun eigen energiebron nodig hebben. Dit zou de tags veel duurder en groter maken, waardoor ze onbruikbaar zijn voor bepaalde tools en assets.

Ga zelf aan de slag

Software

Waar zal mijn data opgeslagen worden?

De data wordt opgeslagen op de server in West Europa.

Wie bezit mijn asset data?

Het blijft u data an wij hebben geen toegang tot enige specifieke data.

Kan Hilti mijn asset data zien? Zal ik gecontacteerd worden door het Hilti sales team van zodra ik inteken voor ON!Track?

Nee, we hebben geen toegang tot klantspecifieke data. We zorgen ervoor dat contractspecifieke data conform is aan de databaschermingsregels zoals deze uitgestippeld zijn door de EU (een standaard die ontwikkeld is door de Europese Comissie). We maken een admin-account aan in het begin van het contract om u te helpen met het instellen en implementeren van het systeem, maar verwijderen dit terug na de overdracht van u ON!Track Account.

Tags

Zijn de tags robuust? Zullen ze niet loskomen?

De tags zijn ontwikkeld met de hulp van 3M en bestaan uit tot 9 lagen per individuele tag. Ze zijn uitvoerig getest in een bouwomgeving op gebied van robuustheid. Het Hilti Repair Team zal elke beschadigde tag vervangen als een ON!Track tool wordt binnengestuurd.

Kan ik tags gebruiken van een andere leverancier?

Ja, let er wel op dat dezelfde barcodes niet toegevoegd kunnen worden aan ON!Track. Met de Hilti RFID scanner zal het niet mogelijk zijn de tags van een andere leverancier te lezen.

Scanner RFID

Wat is RFID?

Radio-frequentie identificatie (RFID)

Kan ik met de Hilti Scanner mijn tools scannen als deze in een koffer zitten?

Dit hangt af van de positie van de RFID antenne. We raden aan de koffer open te zetten als er meerdere assets in zitten die een tag dragen (vb. een tool, batterij, en oplader).

Ik kan met de Hilti RFID scanner geen assets scannen die in mijn rekken liggen, hoe komt dit?

Het metaal van de rekken verzwakt het signaal van de RFID tags waardoor het moeilijk is deze te scannen.

Ik kan met de Hilti RFID scanner geen batterijen scannen, hoe komt dit?

Batterijen verzwakken het signaal van de RFID tags. We raden aan T50-M tags te gebruiken voor metalen assets.

Ik kan met de Hilti RFID scanner geen assets scannen die nat zijn, hoe komt dit?

Metalen en vloeistoffen verzwakken het signaal van de RFID tags. We raden aan assets te scannen als deze droog zijn, of zich in een droge omgeving bevinden.

Kan ik een T50-M tag gebruiken voor al mijn assets? Zowel voor metalen als niet-metalen assets?

De positie van een batterij in de Hilti koffer zijn niet geoptimaliseerd voor scannen. Daarom raden we aan om de barcode te scannen om zeker te zijn dat alle asses gescand worden

Kan ik een RFID scanner gebruiken van een andere leverancier?

We raden dit niet aan, maar dit is mogelijk. De scanner zou frequenties tussen 800MHz en 1GHz moeten kunnen detecteren.

De Hilti RFID scanner werkt niet.

Kijk na of de batterijen van zowel de scanner als de RFID module volledig opgeladen zijn (tenminste 8 uur).

Contract

Wat is de termijn van een contract? Wanneer loopt het contract af?

Het is een maandelijks contract zonder einddatum.

Kan ik uit het contract stappen?

Ja. Je kan het software abbonnement opzeggen op elke moment, met een opzegtermijn van 2 maanden.

Wanneer begint de facturatie?

De facturatie start van de eerste dag van de volgende maand.

Wat gebeurt er als ik de limiet van aantal assets overschrijdt?

Ons customer service team zal je contacteren om de situatie te bespreken, en eventueel de limiet van aantal assets op te trekken vanaf de volgende maand.

We hebben cookies op uw computer geplaatst om deze website beter te maken.
U vindt alle informatie hieromtrent onder de rubriek .

Contacteer ons
Contacteer ons