Een te repareren gereedschap in ontvangst nemen bij de Hilti-naverkoopservice

Hoe volg je de reparatie van je machine?

Real-time zichtbaarheid van elke fase op hilti.be

Of je nu een online account hebt of niet, volg je machine bij elke stap. Van de ophaalaanvraag tot de terugzending naar je bedrijf, hilti.be geeft je een realtime overzicht van de status van je toestel.

Stap in het reparatieproces bij Hilti

Wat zijn de stappen in het reparatieproces?

Voor meer transparantie kun je nu je machine volgen in elke fase van de reparatie.

Wat is nieuw?

  • Zodra u uw aanvraag registreert, verschijnen alle stappen van het proces in het online volgsysteem.
  • U hoeft niet langer geregistreerd te zijn op de website om toegang te krijgen tot alle informatie over de reparatie van uw machine.

Het reparatieproces, stap voor stap

ordinateur

1 - Reparatieaanvraag

Registreer je reparatieaanvraag op hilti.be, bij onze klantenservice of in een Hilti Store.

Je ontvangt een e-mailbevestiging met een link om de status van je aanvraag te volgen.

Reparatie online aanvragen
outil

2 - Ophaling van het toestel

Onze vervoerder haalt je machine op bij de locatie van je keuze.

Voor een optimale ophaling volgt je best onze ophaalinstructies.

Instructies voor ophaling raadplegen
personnage

3 - Ontvangst op reparatiedienst

Je machine wordt naar ons reparatiecentrum in Bois d'Arcy (FR) gebracht.

Het reparatieproces kan beginnen.

Meer informatie over onze dienst na verkoop
document

4 - Prijsbestek of onmiddellijke reparatie

Er wordt een bestek opgemaakt, dat je vervolgens moet aanvaarden om verder te gaan met het reparatieproces.

Wil je je machine niet laten repareren? 
Dan kan je beslissen om een nieuw toestel te bestellen en vragen om je oude toestel te recycleren.

Toegang tot reparatie volgen
clé

5 - Reparatie

Onze deskundige monteurs repareren je toestel. 

Let op: reparaties kunnen tijdelijk worden uitgesteld wanneer een reserveonderdeel op levering wacht. We zullen je informeren als dit het geval is.

camion

6 - Levering van het gerepareerde toestel

Uw gerepareerde toestel wordt toevertrouwd aan onze vervoerder voor levering op de locatie die u opgeeft bij de aanvraag.

Speciale gevallen

Wat gebeurt er als de ophaling niet kan plaatsvinden?

Er verschijnt een extra stap in je reparatiemelding om aan te geven dat de ophaling mislukt is.
Onze klantendienst zal de ophaling dan herplannen voor dezelfde dag (indien voor 12u) of de volgende dag.

Hoe weet ik wanneer het prijsbestek beschikbaar is?

Je wordt per e-mail op de hoogte gebracht en er verschijnt een extra stap in je reparatiemelding om je te laten weten dat het prijsbestek beschikbaar is. 
Er wordt ook een melding weergegeven onder aan het scherm op je dashboard. 
Als je de offerte niet binnen 5 dagen valideert, wordt het reparatieproces onderbroken. De machine wordt dan in reserveonderdelen naar je teruggestuurd.

Kan ik tijdens de reparatieperiode een toestel lenen?

Onze Fleet Management-klanten kunnen op elk moment gratis een vervangtoestel lenen.