- Home
- Support
- Assistentie
- FAQ - Veelgestelde vragen
- Dienst na verkoop
FAQ | Dienst na verkoop
Vragen en antwoorden over de reparatie van uw machines
Wat zijn de acceptatievoorwaarden voor de machines?
De machines moeten zonder hun toebehoren verzonden worden
Stofzuigers moeten in een zak en zonder de tank verzonden worden
Benzinedoorslijpers (DSH's) moeten zonder brandstof verzonden worden
Welke richtlijnen moet ik respecteren om mijn benzinedoorslijper te laten repareren?
Om veiligheidsredenen en overeenkomstig onze Algemene Verkoopvoorwaarden moeten benzinedoorslijpers zonder brandstof (lege tank) naar de DNV verstuurd worden. De Hilti-medewerker en/of transporteur heeft standaard het recht om de acceptatie ervan te weigeren.
Welke stappen doorloopt de acceptatie / reparatie van mijn machines?
Stap 1: We halen uw machine op, repareren ze en leveren ze terug bij u
Stap 2: Een doeltreffende ophaling en levering bij u of op uw werf dankzij onze transporteurs
Stap 3: Ongeziene knowhow - de reparaties worden bij Hilti uitgevoerd door opgeleide en gecertificeerde technici die enkel vervangonderdelen van Hilti gebruiken
Wat zal de reparatie van mijn machine kosten?
Unieke garantie - 2 jaar* kosteloze reparatie: Na de unieke garantieperiode van 2 jaar kunt u gebruikmaken van onze reparatieforfaits met een begrensd bedrag. Na elke reparatie buiten garantie (forfait of offerte) geniet u van 3 maanden bijkomende garantie op de betreffende machine. Fabrikantgarantie: fabricagefouten worden ten laste genomen van Hilti gedurende de volledige levensduur van uw machine.
*Met uitzondering van de volgende machines waarvoor een garantie van 1 jaar geldt: SDT 30 - vissage debout ; SD-M 2 01 ; SMI 55 ; SMD 57 ; SID 121-A ; XBT 4000-A ; UH 700 ; UD 30 ; UD 16 ; ST 2500 ; ST 1800 ; TKI 2500 ; SD 5000 ; P 8000D ; P 3500 ; ED 3500 ; BD 2000 ; DS FS12/14 chariot ; DEG 150-D ; DEG 125-D ; DCG 230-DB ; DCG 230-D ; DCG 180-P ; DCG 125-S ; DAG 230-D ; DAG 125-SE ; DAG 125-S ; AG 125-13S ; AG 125-15DB ; AG 230-24D ; AG 600-A36 ; AG 500-A22 ; AG 230-27DB ; AG 125-8SE ; DX 860-ENP ; DSH 600-X, DSH 700-X, Pompe DSH-P et DSH 900-X
Hoe kan ik tijd winnen met de aanvraag voor machinereparatie?
Stap 1: Contacteer ons op 0800 995 95 (€ 0,15/min + kost van het gesprek) of via onze website
Stap 2: Volg de status van de reparatie via uw ruimte op onze website of in de mobiele app
Hoe vraag ik een reparatie/kalibratie aan?
Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account
Stap 2: Klik in de rubriek 'Mijn machinepark' op 'Reparatieaanvraag'
Stap 3: Selecteer de betreffende machine(s) (vink links van de machines aan) en klik daarna op 'Reparatie/kalibratie' (rechts onderaan in uw scherm)
Stap 4: Vul het formulier in (één formulier per machine indien meerdere geselecteerde) met de adressen en contacten voor ophaling en levering; voeg daarna indien noodzakelijk een bestelbonnummer toe.
Stap 5: Bevestig de aanvraag
Wat betekenen de offerteminima?
De offerteservice regelt het al dan niet verzenden van een reparatieofferte na de diagnose door een technicus. Is het offertebedrag lager dan het minimum dat voor de betreffende machinefamilie bepaald werd, dan wordt de reparatie onmiddellijk uitgevoerd: zo is de machine sneller opnieuw beschikbaar op uw werven. Is het offertebedrag hoger dan het minimum dat voor de betreffende machinefamilie bepaald werd, dan wachten wij op uw akkoord om tot reparaties over te gaan.
Hoe voer ik zelf een onderhoud van mijn machines uit? (Stofzuiger, kernboormachine, benzinedoorslijper, schiethamer)
Volg onze tutorial door hier te klikken