Démonstration d'un logiciel hilti sur un écran d'ordinateur

FAQ | SOFTWAREPROGRAMMA'S

Vragen & antwoorden over het bestellen en het beheren van onze softwareprogramma's

Hoe activeer ik mijn abonnement?

Stap 1: Aanvaard de voorwaarden van het contract. U zult een e-mail ontvangen van waaruit u uw abonnementsovereenkomst kunt bereiken. 

Stap 2: Activeer het abonnement. Meld u aan bij uw accounten daarna in het portaal voor abonnementen: de software wacht er op activering. Klik op 'Activeren'.

Stap 3: Onderteken het contract. Nadat u 'Activeren' aanklikt op de regel van het softwareprogramma, wordt u automatisch omgeleid naar het document dat gelezen en ondertekend moet worden. Valideer en onderteken het contract om uw bestelling te voltooien.

Stap 4: Abonnement geactiveerd! Zodra u het contract ondertekend hebt, wordt u automatisch teruggebracht naar de website hilti.be Op het abonnementenportaal is de regel nu geactiveerd.

Welke documenten moet ik leveren om de aanmaak van mijn klantenaccount te voltooien?

Bent u:

  • een studiebureau: stuur ons alstublieft een KBO-nummer van maximaal 3 maanden oud en het identiteitsbewijs van de bedrijfsleider. 

  • een zelfstandig bouwkundige: stuur ons alstublieft uw KBO-statusrapport en uw identiteitsbewijs

  • een student(e)/stagiair(e) bouwkunde: stuur ons alstublieft uw studentenkaart 

Hoeveel tijd heb ik om deze documenten te leveren?

Na de eerste inschrijving op onze website hebt u 60 dagen om ons de documenten te bezorgen waarmee het aanmaken van uw account voltooid kan worden.

Hoe kom ik aan de versie Profis Standard?

Na een proefperiode van 30 dagen voor PROFIS Engineering PREMIUM kunt u voor PROFIS Engineering Standard kiezen.

Hoe zet ik een licentie over?

 

De beheerfunctie kan van één persoon naar een andere overgedragen worden. Opgelet: de vorige beheerder verliest daarbij wel onmiddellijk de toegang tot het abonnementenportaal en de software.

Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account

Stap 2: In het abonnementenportaal klikt u eerst op 'Het abonnement beheren' en vervolgens op 'Opties'. Selecteer 'Beheerrechten overdragen'

Stap 3: Kies de gebruiker aan wie u de rechten wilt overdragen

Stap 4: Controleer de informatie en bevestig de overdracht

Stap 5: Nieuwe beheerder bevestigd. De nieuwe beheerder ontvangt een bevestigings-e-mail. Het softwareprogramma is zichtbaar in zijn abonnementenportaal. De vorige beheerder heeft geen toegang meer tot het portaal en het softwareprogramma.

Hoe bestel ik een softwareprogramma?

Stap 1: In de productpagina van het gewenste softwareprogramma in onze catalogus kiest u voor een individuele of zwevende licentie

Stap 2: Voeg het gewenste aantal licenties toe. Na het selecteren van de opties klikt u op 'Toevoegen aan de winkelwagen'. 

Stap 3: Eens in de winkelwagen klikt u op 'Bestellen' Opgelet: voeg alstublieft geen softwareartikelen en aankoop-/fleetartikelen samen in eenzelfde bestelling. Maak hiervoor twee afzonderlijke bestellingen aan.

Stap 4: Vul de factuurinformatie in, voer het facturatieadres in, voeg een bestellingreferentie toe of pas ze aan indien nodig. Klik op 'Doorgaan'.

Stap 5: Controleer de bestelling en bevestig ze. 

Stap 6: Tijdens de stap van het bestellingoverzicht controleert u de informatie van uw bestelling, vinkt u de algemene verkoopsvoorwaarden aan en klikt u op 'Bestelling bevestigen'. Zodra uw bestelling bevestigd is, verschijnt er een bevestigingsbericht op uw scherm. U kunt nu verder surfen.

Waarvoor dient het abonnementenportaal en hoe bereik ik het?

In het abonnementenportaal, beschikbaar in het dashboard van uw klantenruimte, kunt u:  

  • Gebruikers beheren: weergeven, toevoegen en verwijderen van gebruikers 

  • Abonnementen beheren: overdracht van beheerrechten en opzeggen van het abonnement

  • Facturatiebeheer: downloaden van de abonnementsovereenkomst 

Hoe beheer ik mijn gebruikers: een gebruiker toevoegen

Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account

Stap 2: In het abonnementenportaal klikt u op de regel van het softwareprogramma in kwestie. Klik op het tabblad 'Gebruikers beheren'.

Stap 3: Klik op 'Een gebruiker toevoegen', vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in en bevestig. De nieuwe gebruiker zal een bevestigings-e-mail ontvangen.

Hoe beheer ik mijn gebruikers: een gebruiker verwijderen

Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account

Stap 2: In het abonnementenportaal klikt u op de regel van het softwareprogramma in kwestie. Klik op het tabblad 'Gebruikers beheren'.

Stap 3: Om een gebruiker te verwijderen klikt u eerst op 'Opties' en daarna op 'Een gebruiker verwijderen'. Klik op 'Bevestigen' om het verwijderen van de gebruiker te voltooien. De gebruiker verliest zijn toegang met onmiddellijke ingang. De regel is verwijderd in het gebruikersbeheer.

Waar kan ik mijn ondertekende contract terugvinden?

Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account

Stap 2: In het abonnementenportaal klikt u op 'Factuur beheren'

Stap 3: Klik op 'De overeenkomst lezen' om ze te downloaden.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Stap 1: Meld u eerst aan bij uw account

Stap 2:  Kik op 'Abonnement beheren' 

Stap 3: Om een abonnement stop te zetten klikt u eerst op 'Opties' en daarna op 'Abonnement stopzetten'. Voer alstublieft de reden van de stopzetting in. Klik op 'Doorgaan'.

Stap 4: Voorafgaand aan de definitieve bevestiging verschijnt er een bevestigingsbericht. Klik op 'Het abonnement stopzetten'.

Stap 5: U zult een bevestigings-e-mail voor de stopzetting van het abonnement ontvangen. Het softwareprogramma kan tot op de laatste dag van het abonnement gebruikt worden.